Sitter i soffan…

Och lyssnar på klockans tickande. Undrar hur jag ska få energin att räcka när morgonen kommer. Rasmus sover just nu och Disa ligger i sin säng och mumlar för sig själv. Den här natten är det Disa som har det jobbigt. Stackarn har fått sån rethosta. Nu i natt har hon hostat tills hon kräks två gånger. Så mellan pjyamas byten satte vi oss i soffan under en filt och där sitter jag kvar än. Disa har druckit honungs vatten och fått en Alvedon mot febern sen kände hon att hon var redo för sängen. Jag hoppas verkligen att hon får sova en stund till.

image

Själv funderar jag på om jag ska stanna här i soffan. Hostan kommer ju återkomma. Och Rasmus kommer ju säkert att vakna snart. Ja jag satt ganska bra här. Man kanske bara ska vila huvudet lite mot kudden..

image

Lämna en kommentar