En liten tur…

Till Norrtälje stod  på dagsplaneringen idag. Det börjar bli lite halv tråkigt här hemma. Så efter frukost tog jag bussen till storstaden. Jag hade hoppats på ett par mamma byxor från hm. Men det fanns inga. Typiskt. Där emot hittade jag massor av barnkläder. Jag skulle lätt kunna spendera många tusenlappar i butikerna där. Men man får ju försöka begränsa sig.men några rea fynd blev det till Disa. Bland annat en klänning som jag vart förtjust i. Klart värd sina 100 kr. Som tur var tyckte Disa att den var jätte fin. Men bästa köpet enligt skruttan var dom nya nagel lacken.
Men några naglar vart inte målade idag.
När det var middag fick min älskade dotter ett hysteriskt utbrott. Hon skrek som en stucken gris över att jag inte tog fram mer oliver till henne. Sen vart hon vansinnig över att jag inte matade henne.
Efter ca 20 minuters gap skrik gick jag ut från köket och lät henne sitta där och skrika.
Efter en stund ryter jag tillbaka att om du inte håller tyst och äter din mat får du gå och lägga dig.
Disa skriker tillbaka -jag vill sov mamma.
Sen tog hon av sig mat tröja. Vi tog på pyjamas och hon fick gå och lägga sig. Jag måste ju leva upp till mina hot.  det tog ca 2 minuter sen sov Disa. Det hade varit en spännande dag på dagis med besök på brandstationen och hon hade inte sovit något.
Jag kände mig något sliten när jag satte mig vid köks bordet och insåg att min dotter sover och klockan är 17:05.
Det finns en ganska stor risk att hon vaknar om någon timme både utvilad och hungrig. Då får nog pappa ta över. Själv tänker jag ta min huvud värk och krypa ner i sängen nu.
Det tar på krafterna att spendera pengar.

image

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. 4U2
    Mar 27, 2012 @ 23:31:11

    Klart du känner dig sliten du har ju fyllt ”tant”! 😉

    (om du undrar så skriver jag detta för att glädja mor din (*ler*)!

    Svara

  2. Inger Peterson
    Mar 28, 2012 @ 08:36:55

    Hav ingen ångest kära du..Att bli 30 = kalk..och kalk är något man verkligen behöver från o med nu…haha!
    Ett stort GRATTIS i förskott till nyblivna tanten!
    kram Ninni

    Svara

    • Nilla
      Mar 28, 2012 @ 08:48:18

      Tack så mycket. Nää jag har egentligen ingen ångest för att bli gammal. Längtar efter att bli pensionär. Ja spelar redan bingo på söndagarna så jag är på god väg. 80) ha en bra dag

      Svara

  3. Selma
    Mar 28, 2012 @ 19:28:52

    Har hört att det finns en tant här att gratulera. Grattis!

    Svara

  4. tomtofullt
    Mar 30, 2012 @ 10:29:53

    Hörde ett brummande från skogen….. och vill naturligtvis skicka gratulationer till TANT på den kommande födelsedagen! GRATTIS

    Svara

Lämna en kommentar