grill premiär.

i helgen har vi besökt vänner i Rånäs. vi hade årets grill premiär. vi grillade fläskfile. gissa om det var gott. annars har vi bara umgåtts i helgen. och det har varit riktigt trevligt. Disa har börjat hosta en del och haft lite feber. som alla andra på dagis. så vi får se om hon kan gå iväg imorgon. men fast lite förkylning så har hon hållt igång i helgen. och jag har oxå varit riktigt pigg. solen har värmt och det har helt enkelt varit en bra helg.
imorgon börjar Anders sitt nya jobb. ja hoppas verkligen att han kommer trivas. ja tycker i alla fall att det ska bli skönt att ha honom arbetandes på hemma plan. nu kommer det ta honom ca 10 minuter att ta sig hem om det skulle vara något. inte en timme som det har varit tidigare.
idag har jag för första gången köpt mig en bussremsa. jo det är sant. jag har bott här sen 05 och aldrig haft en bussremsa förut. bortskämd? ja, jag hatar att åka buss. jag blir så åksjuk. så det är något jag undviker så gott jag kan. men på fredag har jag fått tid hos dietisten på danderyd sjukhus. Anders erbjöd sig att följa med, men vad fan jag fyller ju snart 30. jag ska väl kunna ta en buss själv. jag vill inte att han ska behöva ta ledigt första veckan på nya jobbet. men jag mår redan illa!
nää nu är det snart dax för äkta människor på kanal 1. bäst att göra sig redo. en hubbot vore kanske vore nått…eller inte

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Helen
    Mar 04, 2012 @ 22:16:55

    Låter som om ni haft en riktigt mysig helg och det var ni helt klart värda. Hoppas det går bra för Anders på jobbet i morgon, måste kännas tryggt att ha honom så nära nu när läget är som det är. Kram

    Svara

  2. Tant Björn
    Mar 05, 2012 @ 08:35:39

    Ja det har varit en underbar helg =) Kan du inte be chauffören att få sitta bredvid så du ser vägen, då går det kanske bättre? Å gå nu inte och tänk på detta för då går det åt skogen.
    Är så glad för Anders skull och din förstås. Kram på er allihop!

    Svara

Lämna en kommentar