En mörk mulen Skit dag..

Sitter i soffan men mitt kaffe och bara är. Disa leker för sig själv. Hon åker tydligen buss. Rasmus sover bredvid mig på ena sidan och katten sover på andra sidan. Och själv sitter jag bara och glor. Idag är det riktigt grått ute. Det blir nog inget dags ljus alls idag.  Vilket gör att humöret sjunker och orken försvinner.
Hade tänkt dra fram dammsugaren men kom fram till att det kan ju vara kul för barnen att kunna bygga sand kakor i hallen så jag Skiter i att dammsuga idag.

image

Igår var jag och Rasmus på Bvc. Vi konstaterade att lille man nu väger 7630g och är 65,5 cm lång.
En stabil kille som kommer stå stadigt. Disa hade samma vikt när hon var 8 månader. Rasmus är nu 4 månader. Inte undra på att man blir trött i armen.
På en månad har han vuxit 3 cm och gått upp 1kg i vikt. Otroligt att kroppen utvecklas så fort.  undrar hur man stänger av? Vi har fått ta bort ligga delen till vagnen. Han vill inte ligga ner längre. Nu ska han sitta och vara med. Problemet är att inte jag hänger med. Det går på tok för fort.

image

Annars har det väl inte hänt så mycket nytt. Dagarna går och man gör sitt bästa att hänga med. Nu har Rasmus vaknat och kaffet är slut så det är väl dax att lyfta rumpan från soffan.
Trevlig helg på er.

Lämna en kommentar