Växer så det…

Knakar. Idag var jag och Rasmus på bvc. Besöket gick riktigt bra. På bara 4 dagar har lille man ökat hela 450 g vilket betyder att han passerat sin födelsevikt. Något jag är mycket nöjd med. Det betyder att han får i sig det han behöver. Han hade även vuxit 1 cm. Så nu är han hela 51 cm lång och väger då 3775g. Stora killen!
Efter bvc Besöket åkte hela familjen in till Uppsala. Som vanligt var det inte svårt att göra av med pengar. Köpte lite mer byxor till Rasmus. Något som jag insåg att han hade väldigt dåligt med. Och jag skulle BARA köpa byxor eftersom vi ska åka till Värmland snart så måste vi hushålla med pengarna. Det är väldigt svårt när man har min gubbe med sig. Han är hopplös i affärer. Det tog ca 30 sekunder så kom han med en munktröja i mini storlek.  Med ett leende säger han titta vad söt. Den var inte så dyr. Ja det är klart vi ska köpa den med. Den var jätte fin.
Sen kallar han iväg igen och hittar en jacka till Disa som oxå bara var tok söt. OCH på rea. Klart vi måste köpa den. Förstå vad dyrt det blir när han är med och handlar. Fast det är väldigt kul att han engagerar sig. Och klädsmaken är det inge fel på.

image

Så hela dagen gick åt i Uppsala. Imorgon ska vi nog inrikta dagen på lekparker om vädret tillåter. Kanske en skogspromenad och leta troll. Något som passar Disa bättre än att springa i affärer. Men resten av den här dagen tänker ja spendera i soffan och inte göra ett Skit. Så go kväll.

Lämna en kommentar