Lugn och ro…

I kväll i alla fall. La Disas vid 19:30 det tog henne ca 30 sekunder att somna. Efter en hel dag i lekparken med Alida och My tog krafterna slut. Gubben har fått familjefritt idag. Han har meckat bil hela dagen och nu är han och snickrar hos en kompis. Så det är bara jag och lille man som sitter här i soffan och myser. Snart dax och sova tack och lov. Imorgon är det dax för. Bvc besök 2. Nu håller vi alla tummarna för att Rasmus inte har tappat mer i vikt. Ja det har ja ju inte berättat. Det visade sig att mjölken han får av mig inte innehåller någon näring. Eftersom ja förlorat så mycket blod koncentrerar sig kroppen på att reparera den skadan och lägger inte någon energi på att producera näringsrik mjölk. Den lilla detaljen glömde dom tala om för mig på BB så det fick ja reda på när kraven var 4 dagar. Gissa om han var hungrig. Så nu kör vi både ammning och ersättning. Jag fick en mycket nöjdare bebis.
Annars flyter dagarna på. Man gör så gott man kan för att inte far och dotter ska strypa varandra. Så går dagen spenderade vi på färsna 4H gård. Vi tog med oss en fick nick korg och familjen Bengtsberg. Det var riktigt trevligt. Ungarna tittade lite på djuren men roligast var nog en gungbräda och traktorerna som man fick leka med.

image

Själv vart jag väldigt full i skratt när ja fick se en skylt som dom satt upp på ett gammalt dass.

image

Personligen tycker jag att hunden ska få använda dasset om man lyckats lära den det.! Nää nu vill Rasmus ha lite mer mat så då är det bäst att lyda.

image

Så god natt på dig. Vi hörs en annan dag.

Lämna en kommentar