Snoret vann kampen…men

nu slår jag tillbaka. Det vart inget jobb för mig i söndags. snoret vann och jag har bara blivit sämre. idag tog jag mig till doktorn som konstaterade att jag har bihåleinflammation. han skällde lite på mig för att jag gått med förkylningen i 3 veckor och inte sökt för det tidigare. men man springer ju inte till doktorn för en snorig näsa tyckte jag. och jag har ju faktiskt blivit bättre mellan varven. men nu har jag fått en dunder kur penicillin. dom reagera till och med på apoteket över den dags dos han har skrivit ut till mig. så nu ska väl alla bakterier dö ut. sen var doktorn snäll och sjukskrev mig. han sa att jag skulle få en vecka och vila. och jag borde ju snart må bra igen eftersom jag fått medicin. men när jag tittar på papperna som jag fick av doktorn så har han ordinerat medicin och vila i två veckor. det tackar jag för och jag ska göra just det. vila och ta det lugnt. släppa allt vad förkylningar heter, släppa allt jobb och bara samla kraft igen. det ska bli skönt.

ja ska nog börja med det där vilandet på en gång och bädda ner mig i soffan och sova en stund.

god natt

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Heklen
    Jan 18, 2012 @ 13:31:26

    Se nu till att vila ordentligt så du orkar med ett litet besök av ”MiniHitler” nästa vecka för även om du är sjuk o håller dig borta från jobbet ska du inte tro att du slipper mig *kram*

    Svara

  2. Helen
    Jan 18, 2012 @ 13:32:05

    Har fått ett nytt tjusigt namn ser jag… Heklen… Hur smög sig det K:et in 😕

    Svara

    • Nilla
      Jan 18, 2012 @ 14:42:45

      Kärt barn har många namn…var det inte så. du är så välkommen nästa vecka. jag kan behöva ett avbrott från min egna hjärnspöken då *ler*
      kram på dig

      Svara

Lämna en kommentar