idag ”unnar” jag mig….

en sjuk dag. ja,  det är ju inte så att ja är hemma för att det är kul direkt. min plan var att försöka ta mig igenom mitt kvällspass och sen ligga däckad imorgon när ja är ledig. men min kropp praktiskt taget skrek stopp imorse med både hosta,snor och feber. då är det bara att lyssna och hålla sig hemma. så ja bunkrar med the halstabletter och film. och med hjälp av ett par alvedon är min tillvaro just nu riktigt behaglig.
eftersom ja skulle jobbat kväll så fick Disa gå till dagis 10:30 idag.  när vi kommer till dagis säger en av fröknarna till mig att när jag är sjuk får ja jätte gärna ringa dom så kan Disa komma tidigare till dagis. dom är för goa  på det där stället.  vi får nog ta och baka bullar eller något sånt till dom.
nu börjar nästa film på tv så det är bäst att fylla på thet och kanske leta fram en bulle i frysen. ja är ju ändå sjuk!
tur att man har några film kanaler på burken. hem till gården blir lite tråkigt i längden. nu blir det bröderna Karlsson.
adjö på er.

image

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Tant Björn
    Okt 10, 2011 @ 14:43:37

    Samma här. Sjuk alltså. Ja, inte så farligt men ligger under filten och precis nu började ”Lantstormens lilla argbigga” Film från 1941 Dä du! Faktiskt kul att se miljöerna i dessa gamla filmer ibland, eller så börjar man bli mossig kanske?
    Krya på oss då!

    Svara

  2. Helen
    Okt 10, 2011 @ 23:36:17

    Nu inser jag att jag verkligen är uttråkad eftersom ”Hem till gården” är dagens höjdpunkt här – vem ser frivilligt på ”Hem till gården” liksom ?
    Var rädd om dig och se till att du är riktigt frisk innan du återvänder till jobbet igen, ingen tackar dig för att du är ovarsam med din hälsa *kram*

    Svara

    • Nilla
      Okt 11, 2011 @ 13:33:22

      HA HA HA HA då är det verkligen dax att ge sig ut bland folk innan du får torgskräck. nja, jag vet att du har rätt, man ska vara helt frisk….och det är ja ju …nästan. man kan ju inte vänta tills allt snor är borta. eller hur. imorgon är ja tillbaka på plats igen! kram kram

      Svara

Lämna en kommentar