ännu en dag i soffan…

Nu har snart ännu en dag passerat. 90% av den har jag spenderat i soffan hostades medans jag slö tittat på tv. ganska trevligt att bara slappa men nu börjar det bli lite tråkigt. jag vill få tillbaka lite ork. jag hade flera idag ska jag… fast det blev inte så mycket med dom. jag lyckades ta mig till affären i alla fall. jag hade tur, bilen var hemma. jag höll  tummarna för att den skulle starta och det gjorde den mycket motvilligt. så det tyckte att det var bäst att köra runt en sväng för att ladda upp vårt dåliga batteri. då är ju frågan hur långt behöver man åka?? det vart en sväng runt Rimbo och en tripp till Rånäs. det slutade på en ganska rejäl runda bara för att kunna åka 3km till ICA. inte så ekonomiskt. men vad gör man när inte kraften finns att bära hem alla varor. när jag handlat klart och satte mig i bilen bad jag en stilla bön att bilen skulle starta och det gjorde den utan problem *pust* vad trist det är att ha en bil man inte kan lite på. vi måste verkligen fixa ett nytt batteri. synd att dom är så satans dyra.

Jo,igår gjorde jag lite nytta. jag slängde ut julen. SATANS var mycket barr! det var helt sjukt vad det rasade av den där granen. jag försökte verkligen att plocka av prydnaderna så försiktigt jag kunde men det bara rasade. när jag var klar fanns det inte många barr kvar på trädet. försökte ta några bilder, men dom vart inte så bra. det var kul att dammsuga efteråt. jag fyllde en hel påse! nää nu springer klockan ifrån mig jag måste hämta min goa unge på dagis.

adjö

 

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Robin
    Jan 07, 2012 @ 18:57:25

    Köp batteri på skroten för 200 kr, har jag gjort några ggr och dom har fungerat kalas! De är testade innan försäljning. Kram kram

    Svara

Lämna en kommentar