tror jag vet varför…

jag är så otroligt trött. det beror nog inte på någon zink brist utan snarare en överdos av disa.
igår kväll var jag jätte trött så när klockan slog 21:00 kröp jag i säng och tvär slocknade.
en stund senare visade klockan 00:53 och jag hade varit uppe 8 gånger. kissa två gånger, släppa ut katten, disa hade fastnat med foten,disa drömde mardrömmar,disa grät,disa fick en host attack mm. så fortstte natten tills klockan ringde strax innan 6. inte så konstigt att man känner sig sliten ibland. men jag var riktigt duktig och gick upp, gjorde mig i ordning. sen gick jag för att väcka disa. hon kraxade – mamma,ja är huk. och jag kunde nog bara hålla med. stackaren är genom förkyld igen. men värst är ögonen. dom är alldeles röda och geggiga. hmmm det verkar vara en ögoninflamation. det vill ja verkligen inte få så ja hoppas hon håller bacillerna för sig själv. hur förklarar man för en två åring att hon inte får klia i ögonen?  ja, vi får ta dagen som den kommer. vi kommer nog bli proffs på att tvätta händerna idag i alla fall!
hoppas du har en trevlig dag.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Tant Björn
    Dec 28, 2011 @ 18:59:11

    Inte kan man väl få en överdos av Disa heller? Eller det kan man nog som mamma men aaaaldrig någonsin som mormor.
    Hoppas hon inte är ”huk” så länge *puss*

    Svara

Lämna en kommentar